اتحاديه پناهندگان ايرانی

(I.U.R) سوئيس

لینکستان
Tuesday, September 27, 2005


مقررات اتحاديه اروپا در باره پناهجويان هماهنگ می شود

کميسيون اروپا برای آزادی و عدالت و امنيت گفته است که رفتار با پناهجويان و آوارگان بايد در سراسر اتحاديه اروپا هماهنگ شود.
اعضای پارلمان اروپا ويرايش تازه ای از پيشنهادهای کميسيون اروپا را تصويب کرده اند که مقررات يکسان و معيارهای هماهنگی را برای تمام اتحاديه معين می کند.
در عين حال آنها اين پيشنهاد را که از کشورهای معينی به دليل اينکه کاملا امن هستند نبايد پناهجو پذيرفت رد کرده اند.
براساس اين مصوبه متقاضيان پناهندگی در تمامی کشورهای عضو اتحاديه مشمول مقررات و روش رسيدگی يکسانی می شوند که از جمله شامل حداقل شرايط اعطای پناهندگی و رويه ای واحد برای تصميم گيری سريع در رد يا پذيرش درخواست پناهندگی است.
متن اوليه اين پيشنهاد در جريان مذاکرات پارلمان دستخوش تغييرات متعددی شد و از جمله نمايندگان پارلمان اروپا بيش از يکصد اصلاحيه در مورد نحوه تسريع در روند تصميم گيری را ارائه دادند.
تلاش برای تصويب و اجرای مقررات واحدی در سرتاسر اتحاديه اروپا بخشی از برنامه کشورهای عضو در زمينه سختگيری بيشتر در زمينه عبور اتباع ساير کشورها از مرزهای اروپا و جلوگيری از تسليم درخواست پناهجويی يک فرد در کشورهای مختلف عضو اتحاديه است.
فرانکو فراتينی کميسر دادگستری اروپا گفت که در حال حاضر 20 نظام مختلف برای پذيرش پناهجويان وجود دارد.
در اين لايحه تدابيری نيز برای رد درخواست پناهندگی مرتکبين جرايم جدی و کسانی نيز پيش بينی شده است که احتمال می رود حضور آنان امنيت ملی کشورهای عضو را به خطر بياندازد.
متن پيشنهادی با ابراز ترديد و مخالفت جناح های مختلف در پارلمان اروپا مواجه بوده است.
گروه های راستگرا، که با پذيرش مهاجر به هر نحوی مخالفت می ورزند، گفته اند که اجرای مقررات واحد باعث تضعيف حق حاکميت دولت های ملی می شود و راه را برای هجوم مهاجران خارجی هموار می سازد
.

نقض حقوق بشر

در همانحال، بسياری از نمايندگان پارلمان اروپا در مورد نقض حقوق بشر پناهجويان و خطراتی که ممکن است رد درخواست پناهندگی متوجه آنان کند ابراز نگرانی کرده اند.
اين گروه از نمايندگان هشدار داده اند که تسريع روند رسيدگی و تصميم گيری در مورد درخواست پناهندگی می تواند باعث اخراج پناهجويان و قرار دادن آنان در شرايط تهديد آميز شود.
لايحه پيشنهادی پس از تصويب پارلمان اروپا برای بررسی به شورای وزيران کشورهای عضو خواهد رفت تا در مورد آن تصميم گيری شود.
اگر تمامی بيست و پنج کشور عضو اتحاديه اروپا اين لايحه را بپذيرند، مقررات يکسانی برای تصميم گيری در مورد درخواست پناهندگی در اين کشورها به اجرا گذاشته می شود.
لايحه پيشنهادی - که دستورالعمل ضوابط مشترک پناهندگی نام دارد - بخشی از برنامه ای در مورد برخورد با مشکل پناهندگی است که رهبران اروپايی شش سال پيش اصول آن را به تصويب رساندند.
در اجرای اين برنامه، سال گذشته کشورهای عضو بر سر استفاده از تعريف واحدی از پناهجو و حق پناهندگی توافق کردند و در حال حاضر، اثر انگشت متقاضيان پناهندگی در هر يک از کشورهای عضو در اختيار ساير کشورها قرار می گيرد تا از تکرار درخواست پناهندگی در چند کشور جلوگيری شود.




اطلاعيه کميته پناهندگان کرد ايرانی در ترکيه

یوئن ترکيه با يک برنامه از قبل پيش بينی شده و ترتيب دادن يک جلسه سوری و نداشتن هيج جوابی برای نمايندهای پناهندگان کرد ايرانی در ترکيه عملاً تمام اين پناهندها را نسبت به خروجشان از ترکيه به يک کشور ديگر بعنوان پناهنده و زير نظر يوئن نا اميد کرد.و فضای را که سياست اصلی خودشان بود يعنی ترک کردن خاک ترکيه توسط خود پناهندگان را به مرحله اجرا گذاشت. طی اين مدت متاسفانه تعداد زيادی از پناهندگان کرد ايرانی از روی نااميد شدن از کميساريای عالی پناهندگان يا به عراق برگشتند يا قاچاق از ترکيه به يونان رفته.وتعدادی هم در تدارک برگشتن به عراق يا رفتن به يونان هستند.لازم ميدانيم به تمام پناهندگان کرد ايرانی در ترکيه اعلام کنيم که رفتن از ترکيه دقيقا به هدف رساندن يوئن هست.و به ضرر ساير پناهندگانی که توان رفتن و موقعيت برگشتن به عراق را ندارند.ما ميتوانيم به جای رفتن بمانيم و با ادامه مبارزه پيگير خودمان با اين سياست ضد پناهندگی که کميساريای عالی پناهندگان در مقابل ما پناهندگان سياسی کرد ايرانی در پيش گرفته مبارزه کنيم و با تلاش و مبارزه پيگير به نتيجه برسيم. در اخر از کليه پناهندگانی که به صورتی فکر ترک خاک ترکيه را دارند خواهشمنديم که تجديد نظری بکنند و جان خود و خانواده شان در معرض خطر راه قاچاق و در اخر ديپورت به ايران قرار ندهند.
کميته پناهندگان کرد ايرانی در ترکيه۲۶/۹/۲۰۰۵



Sunday, September 25, 2005



توافقات درونى در باره سياست پناهندگى

منبع: سايت ديدگاه




-->

آنچه که در زير مى خوانيد متن ترجمه شده توافقات سه جانبه حزب سوسيال دمکرات، حزب چپ و محيط زيست سوئد در باره سياست پناهندگى است که روز ٢٠ سپتامبر ٢٠٠٥ حاصل شده است. اين متن را ما جهت اطلاع عموم از سوئدى به فارسى ترجمه کرده ايم. متن اصلى اين توافقنامه که به زبان سوئدى منتشر شده است را مى توانيد در آدرس اينترنتى زير قرائت کنيد:
http://www.vansterpartiet.se/vp/28038.cs
فاضل نادرى- حسن صالحى (از مسئولین فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی در شهر مالمو)
hasan_salehi2001ahoo.com


توافقات درونى در باره سياست پناهندگى

حزب چپ و محيط زيست در مذاکرات با حزب سوسيال دمکرات خواست اعطاى اقامت دسته جمعى به پناهندگان را پيگیرانه دنبال نمودند که هر بار طرح اين پيشنهاد از جانب حزب سوسيال دمکرات بنا به اصول و موازين اين حزب رد گرديد. با ا ين وجود سه حزب در باره مشکلى مبنى بر وجود پناهندگانى که حکم اخراج دريافت کرده اند و در همانحال حکم اخراج آنها بنا به دلايل مختلفى عملى نشده است، اتفاق نظر دارند. هدف ما حل اين مشکل است. با توجه به نکات مطروحه اين احزاب در مورد اقدامات زير هم نظرند.
در سوئد گروه کثيرى از پناهجويان وجود دارد که عليرغم رد درخواست پناهندگى شان حکم اخراج آنها عملى نشده است. اسامى آنها به عنوان اشخاصى که بايد به کشور شان باز گردانده شوند در نزد اداره مهاجرت و يا پليس ثبت است. آنها در طول اقامت طولانى مدتشان در سوئد در وضعيت ناگوارى به سر مى برند. در ميان اين گروه کودکانى وجود دارند که در اثر عدم اخراج خانواده هايشان به کشورهاى مبدا، فرصت يافته اند که در جامعه سوئد ريشه بدوانند.
قوانين جديدى که در نحوه پناهنده پذيرى از تاريخ ٣١ مارس ٢٠٠٦ به مرحله اجرا در خواهد آمد، در برگيرنده تغييراتى در نقش اداره مهاجرت خواهد بود. متاثر از به مورد اجرا گذاشته شدن اين تغييرات و مقررات جديد، احزاب سوسيال دمکرات، چپ و محيط زيست در نکات زير اتفاق نظر دارند :
-اداره مهاجرت بعد از به اجرا درآمدن مقررات جديد از تاريخ ٣١ مارس ٢٠٠٦ بايد پرونده کودکان و خانواده هاى صاحب فرزند که درخواست پناهندگى آنها رد شده ولى بدلايل مختلف حکم اخراجشان اجرا نشده و بطور طولانى مدت در سوئد بسر مى برند را مورد رسيدگى مجدد قرار بدهد. در بررسى مجدد اين پرونده ها بويژه بايد زمان اقامت کودکان در سوئد، موقعيت اجتماعى آنها در اين کشور و يا وابستگى آنها با جامعه سوئد مورد توجه قرار بگيرد.
- دولت سوئد اداره مهاجرت را مامور پيگيرى سريع اين امر خواهد کرد. در طول مدت رسيدگى به اين پرونده ها، تصميمات گذشته غير قابل اجرا بايد باشد. روشن است که اداره مهاجرت در کار رسيدگى به هر پرونده اى استقلال عمل خود را دارد اما ارزيابى اين سه حزب بر اين است که اکثريت قريب به اتفاق اين بچه ها بتوانند در سوئد ماندگار شوند.
- پناهندگانى که حکم اخراج گرفته اند ولى باز گرداندن آنها به دليل شرايط ناهموار حاکم بر کشورشان عملى نشده است بايد حق کار کردن داشته باشند. در اين مورد دولت تغييرات لازم در زمينه مقررات مربوط به خارجيان را ايجاد خواهد کرد. اداره مهاجرت بايد در سيستم جديد دلايل غير قابل عملى بودن احکام صادر شده در مورد پناهجويان را مورد بررسى قرار دهد. براى اجراى احکام صادره نبايد به اجبار توسل جست.
- کاربست مقررات وضع شده از جانب دولت در برخورد به کودکان مبتلا به بيمارى آپاتى مورد انتقاد است. اداره مهاجرت و اتباع بيگانه به همين دليل موظفند تغييرات و اقدامات انجام شده ناشى از تصميمات گرفته شده توسط دولت در اين زمينه را سريعا گزارش کنند. بر اساس مضمون اين گزارش، سه حزب اتفاق نظر دارند که اقدامات لازم و ضرورى براى جلوگيرى از اخراج اين کودکان شديدا بيمار که هدف تصميمات قبلى دولت را تشکيل ميدهد، انجام دهند.
هدف سه حزب اين است که هيچ کسى ناچار به زندگى مخفى در سوئد نباشد. از اين رو نظر ما اين است که پرونده همه پناهندگانى که اجراى احکام اخراج آنها با مانع روبرو بوده است، مورد بررسى مجدد قرا بگيرد. احزاب مربوطه يک گروه کارى را تشکيل خواهند داد که نحوه برخورد دولت به مسائل ذکر شده را مداوما مورد ارزيابى و پيگيرى قرار دهد. در اواخر آوريل ٢٠٠٦ از اقدامات انجام شده توسط دولت در اين زمينه کنترلى صورت خواهد گرفت.
در همانحال سه حزب همکار بر اين نظرند که از انجام هر اقدام و دستور ديگرى که براى تضمين اقامت تعداد بيشترى از اين کودکان لازم باشد، دريغ نورزند.
توافقات بدست آمده ادامه تلاش هاى حزب چپ و محيط زيست را براى خواست اعطاى پناهندگى دسته جمعى متوقف نخواهد کرد.
علاوه بر اين احزاب نامبرده در موارد زير اتفاق نظر دارند:
- ساليانه مبلغ ٥٠ ميليون کرون به کمونها جهت تامين هزينه به مدرسه رفتن کودکان پناهنده که به زندگى مخفى روى آورده اند، اختصاص داده مى شود.
-سهميه استاندارى ها براى ارائه خدمات درمانى به پناهندگان تا سقف سالانه ٧٥ ميليون کرون افزايش خواهد يافت.
- سهميه کمونها براى ارائه خدمات اجتماعى به کودکان پناهنده تا مبلغ ٥٠ ميليون کرون افزايش پيدا مى کند.
- جهت بهبود کيفيت پذيرش پناهندگى سهميه اداره مهاجرت در سال ٢٠٠٦ مبلغى معادل ٤٣ ميليون کرون افزايش خواهد يافت. اين سهميه متعاقبا نيز افزايش پيدا خواهد کرد.
- براى ايجاد تسهيلاتى در مورد پذيرش کودکانى که به تنهايى و بدون سرپرست وارد سوئد مى شوند، مبلغ ٥ ميليون کرون در نظر گرفته مى شود.
- مبلغ ٢ ميليون کرون به نهادهايى (کشيک دختران) که عليه خشونت هاى ناموسى مبارزه مى کنند، اختصاص داده خواهد شد.
- به نهاد مقابله با تبعيض جهت پيشبرد اقدامات سختگيرانه عليه تبعيض مبلغ ٣ ميليون کرون بيشتر داده خواهد شد.
- ٣ ميليون کرون ديگر نيز جهت کمک به موسسات مبارزه عليه تبعيض در نظر گرفته مى شود.



Wednesday, September 21, 2005


طبق گزارشی که امروز از شهر بوردور ترکيه به دست ما رسيده امروز پليس اين شهر ۶ تن از پناهندگان کرد ايرانی موسوم به شمال عراق را بدون هيچ دليلی دستگير و روانه زندان اين شهر نمود. بدين وسيله از تمام سازمانهای مدافع حقوق بشر و احزاب کرد ايرانی تقاضا داريم که در مورد سرنوشت اين ۶ نفر تمام تلاش خود را بکار بگيرند.احتمال ديپورت اين ۶ نفر به ايران بدهی ميشود. ما اسامی اين ۶ نفر را جهت کمک هر چه سريعتر ذکر می نمائيم.۱. فرزاد بختياری۲.هژار باج۳.خبات اندلی۴.سيروان مردای۵.محمد افقی مشهور به اسو۶.سعيد عزيزی
کميته پناهندگان کرد ايرانی در ترکيه ۲۸/۶/۱۳۸۴



Friday, September 16, 2005


ايرلند و نيوزلند پناهندگان کرد ايراني را پناه مي دهند


ايرلند و نيوزلند به پناهندگان كرد ايراني كه پس از سقوط رژيم سابق عراق اين كشور را ترک كرده اند، پناهندگي مي دهند.
به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه الشرق الاوسط، ايرلند و نيوزلند در راستاي تلاش هاي كميسارياي عالي پناهندگان براي حل مشكل پناهجويان كرد ايراني كه عراق را در آوريل سال 2003 ترک كرده اند با دادن پناهندگي به آنان موافقت كردند.
يكي از پناهندگان كرد كه از اردوگاه طالش در غرب عراق به منطقه اي بي طرف بين عراق و اردن گريخته است، مي گويد: پناهندگان كرد ايراني كه به اردوگاه الرويشد در داخل اردن منتقل شده اند، براي آغاز كردن يک زندگي جديد پس از 25 سال پناهندگي و آوارگي به ايرلند و نيوزلند مي روند.



Thursday, September 15, 2005


پارلمان سوئد، طرح اهداي پناهندگي عمومي به پناهجويان را رد كرد
نمايندگان پارلمان سوئد، طرح اهداي پناهندگي عمومي به همه پناهجويان بدون رسيدگي به پرونده آنان را رد كردند و آن را مغاير نظامي حقوقي كشور دانستند. فرامرز پويا مشاور سياسي گروه پارلماني حزب چپ سوئد در مصاحبه با راديو فردا مي گويد: بار ديگر آنهم همين فردا حزب چپ طرح اهداي پناهندگي عمومي را با تغييراتي به پارلمان ارائه خواهد كرد. فرامرز پويا مي گويد: اين پناهجويان هر لحظه اي از زندگيشان در ترس و خطر و نگراني است، به ويژه بچه ها كه در حال پرورش هستند و ذهنيت كنجكاو دارند. از گفته هاي يكي از نمايندگان سوسيال دموكرات كه برخلاف خط مشي حزبش راي مثبت داد چنان بر مي آمد كه احترامي ويژه براي پناهجويان مخفي ايراني قائل است و گفت: اكثر آنان داراي تحصيلات بالا هستند، چيزي كه فرامرز پويا با تاييد آن مي گويد: در ميان چندين هزار ايراني اينچنين مدارك پزشكي و دكترا در جامعه شناسي و علوم سياسي كم نيست.



Wednesday, September 14, 2005


آمار خودکشی در بازداشتگاههای موقت مهاجران به استرالیا رو به افزایش است


شمار کسانی که در مراکز بازداشت موقت مهاجران در استرالیا اقدام به خود کشی میکنند هر روز بیشتر میشود که این مسئله نشان دهنده شرایط دشوار زندگی مهاجران موقت در کشور استرالیا است.
بنا به گزارش منتشره در روزنامه "دیلی تلگراف" وضعیت سخت و دشوار پناهجویان در استرالیا که اکثر آنها را سیاهپوستان تشکیل میدهند باعث شده که بسیاری از آنان به دلیل ناامیدی از سرنوشت نامعلوم خود اقدام به خودکشی کنند.
گفتنی است اردوگاه پناهجویان"باکستر" که یکی از مراکز نگهداری مهاجران میباشد فاقد هر گونه امکانات بهداشتی و رفاهی بوده و زندگی در این مرکز غیر قابل تحمل اعلام شده است.
نهادهای مدافع حقوق بشر تاکنون چندین بار از دولت استرالیا خواسته اند تا شرایط و محل نگهداری مهاجران در این کشور را مورد توجه بیشتر قرار دهد، ولی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.



Sunday, September 11, 2005


متقاضیان پناهندگی سوئد در انتظار جلسه پارلمان این کشور در روز 14 سپتامبر هستند


به دنبال انتشار خبر رای گیری روز 14 سپتامبر در پارلمان سوئد شایعه خبر اعطای عفو عمومی و یا اقامت دسته جمعی به منقاضیان پناهندگی در سوئد در این روز بین پناهندگان سراسر جهان در این کشور قوت گرفت.
به نقل از سایت خبری استکهلمیان، انجام چنین رای گیری در پارلمان سوئد صحت دارد اما شانس موفقیت آن به نفع منقاضیان پناهندگی ناچیز خواهد بود.
بر اساس پیشنهادی که توسط پنج حزب لیبرال ، مرکز، دموکرات، مسیحی ، محیط زیست و چپ به پارلمان سوئد ارایه شده است این احزاب خواستار آن شده اند که همه افرادی که از یک سال قبل از شروع به کار دادگاههای جدید مهاجرتی در 31 مارس 2006 در سوئد تقاضای پناهندگی تسلیم کرده اند تحت شرایطی اقامت دائم دریافت کنند.
این همان پیشنهادی است که تصویب آن در روز چهارشنبه 14 سپتامبر به رای گیری پارلمان گذشاته خواهد شد.
از آنجائیکه همه هفت حزب پارلمان سوئد قبلا نظر خود را در مورد این پیشنهاد اعلام کرده اند نتیجه رای گیری نیز تقریبا مشخص است و جواب منفی آنان به این پیشنهاد حتمی خواهد بود.





در سراسر سوئد تظاهراتي در دفاع از طرح عفو پناهجويان غيرقانوني برگزار شد
عفو پناهندگان غيرقانوني در سال 2005 طرحي است كه از سوي پنج حزب سياسي در سوئد به پارلمان كشور ارجاع شده است. قرار است روز چهارشنبه اين طرح در پارلمان به راي گذاشته شود. به همين مناسبت روز شنبه در سراسر سوئد تظاهراتي برگزار شد. برگزار كنده اصلي اين همايش هاي سراسري يك شبكه سوئدي است با نام امنستي 2005 براي پناهندگان. حامي اعتماد كه عضو هيات سازماندهي اين شبكه است و در همايش استكهلم شركت داشته و همزمان يكي از سخنرانان آن نيز بود، در مصاحبه با راديو فردا مي گويد: امنستي يا عفو عمومي به فارسي معنايي عجيب و غيرمعقول دارد، زيرا پناهنده خلافي نكرده است كه او را مورد عفو قرار دهند. آقاي اعتماد مي افزايد: ما احتمال دارد كه در روز چهاردهم بتوانيم با راي اكثريت اين حركت را به موفقيت برسانيم، ضمن اين كه جوانان سوسيال دموكرات هم با ما هستند.




گزارشی در مورد جلسه نمايندگان پناهندگان کرد ايرانی و کاربدستان يوئن در انکارا

همانطور که مطلع هستيد مدت چند روز پيش ملاقاتی ميان نمايندگان پناهندهای کرد ايرانی موسوم به شمال عراق و کاربدستان يوئن در انکارا صورت گرفت.اين جلسه همانگونه که در اطلاعيه قبلی ذکر گرديد حاوی هيچ خبر تازه و اميدوارکننده برای اين پناهندگان نبود.در اصل ميتوان گفت که هم يوئن هم وزارت کشور ترکيه هنوز نتوانسته اند در مورد انتقال اين پناهندگان به نتيجه برسند و کماکان هيچ جوابی برای اين عده از پناهندگان در ترکيه ندارند.جز اينکه پناهندگان را به صبر دعوت کنند.در اين جلسه دو طرف يوئن و وزارت کشور ترکيه به اين عده از نمايندگان اعلام کردند که اقامت قانونی انها در ترکيه به مدت ۶ ماه ديگر تمديد شده است.در ضمن اعلام نمودند که تعداد ۲۵ کيس از اين ۴۷۰ کيس از طرف دولت ترکيه ارارف شده و به زودی از ترکيه خارج می شوند.ولی هنوز مشخص نشده که اين ۲۵ کيس به جز ۱۲ کيس پزشکی شامل چه کيسهای ميشود.در هر حال ما از انتقال اين تعداد از پناهندها را به شرطی که راهکاری برای انتقال کل پناهدها باشد را مثبت تلقی ميکنيم.در مورد پرداخت کمک ماهانه به پناهندها کاربستان يوئن اعلام نمودند که هراز چندگاهی کمک خواهد شد که اين در صورتی است که يوئن موظف هست هر ماه اين کمکهارا به پناهندها بکند. از طرف نماينده وزارت کشور به نمايندها اعلام شد که انها يتوانند کودکانشان را در مدرسه های ترکيه ثبت نام کنند غافل از انکه برای هر پدرومادر که بخواهد فرزندش را در مدرسه ای در ترکيه ثبت نام کند در ماه حداقل ۱۰۰ دولار هزينه بر ميدارد که اين برای ۹۰/۰ از اين خانوادها غير ممکن هست و يوئن موظف هست که هزينه تحصيل اين بچه ها رابپردازد. در کل اين نشست پناهندگان را بيشتر دچار ياَس و نا اميدی کرد. حال بعد از مشخص شدن نتيجه اين نشست کميته پناهندگان کرد ايرانی در ترکيه در نظر موج تازه ای ازتحرکات را چه در ميان پناهندگان در ترکيه چه در خارج از ترکيه اغاز نمايد.از اين رو از چند روز پيش در حال تدارک و گفتگو با کميته پناهندگان کرد ايرانی در سويس سوئيد برای موج جديد اين اعترض فراگير در اروپا و امريکا و کاندا و استراليا هست.ما تلاش داريم مشکل پناهندگان کرد ايرانی را از طريق کميته های حمايت از پناهندگان کرد ايرانی که در اکثر کشورها تاسيس شده به جريان در بياريم و ايجاد يک کمپين بزرگ جهانی يوئن را برای انتقال هر چه سريعتر اين پناهندگان مجبور سازيم.همکنون تمامی اعضای اين کميته در حال تدارک اين کمپين هستند.در اخر لازم ميدانم که پناهندهای کرد ايرانی را مطلع سازيم که نا اميدی انها بيشتر به نفع يوئن و به زيان خود پناهندهاست.ما پناهندها را به اتحاد و انسجام هر بيشتر و اعتراضهای دست جمعی و فراگير در هماهنگی با اعتراضاتی که در حمايت از خود ما در سراسر اروپا و امريکا و... صورت ميگيرد فرا ميخوانيم. در اخر ميخواستيم ۱ سوال از نماينده فدارسيون در ترکيه کنم ؟شما که ديگران رابه لقبهای که شايسته و برازنده خودتان است معرفی مينکيد لطفا پاسخ بديد تا به حال چندين تحسن در مقابل در يوئن انکارا صورت پذيرفته شما که به ادعای خودتان موافق تحسن و اعتراض انهم در قالب شعار هستيد چند بار شرکت نموده ايد؟ باور کنيد که اگر ۱ بار هم شرکت کرده باشيد من به حقانيت شعارهای شما باور ميکنم.۲. لازم ميدانم از خانم نازيلا سئوال فرمائيد در تحسنی که در مقابل در يوئن با حضور ۱۵۰ پناهنده معترض وقتی خانم نازيلا خود را به عنوان نماينده فدارسيون معرفی نمودند بر خورد ۱۴۹ پناهنده معترض با ايشان چطور بود واين خانم چطور تاوان دغلبازی و کلاهبرداريهای شما را پس داد به طوری که شخص خانم نازيلا به شخصيت کاذب و چهره بدنام و کريح شما در حضور بيش از ۵۰ نفر اعتراف کرد . لازم ميدانم در اين مورد حتما با خانم نازيلا نماينده خودتان در انکارا صحبت کنيد.۳. در مورد راديو فردا صحبت کردی.واقعا متاسفم که دست شما برای راديو فردا رو شد و ديگر برای شما ارزشی قابل نيستند.چون همين ۱ سال پيش بود که شخص شما در اين راديو با قاطعيت اعلام نموديد که کل پناهندگان شمال عراق تا ۶ ماه ديگر از ترکيه خارج ميشوند و به کشور ۳ انتقال مييابند و ان را هم به استنادادت کاذبی که همان ۱ سال پيش مورد تمسخر کليه پناهندگان قرار گرفتی.ديگر بيش ز اين قلقلک نميدم چون به خوبی برای همه مشخص شده که حضرت عالی روی سنگ پای قزوين را سفيد کرده ای.
کميته پناهندگان کرد ايرانی در ترکيه۱۰/۹/۲۰۰۵



Wednesday, September 07, 2005


كاهش ميزان تقاضا براي پناهندگي در غرب
گزارش كميسارياي عالي سازمان ملل متحد
بر اساس گزارشي از كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، فرانسه با 27 هزار و 400 متقاضي، محبوبترين كشور براي پناهجويان جهان است. ميزان تقاضا براي پناهندگي در غرب در نيمه اول سال 2005 نسبت به همين زمان در سال گذشته نزديك به 20 درصد كاهش داشت و به 156 هزار و 200 تن رسيد، اما تعداد پناهندگان از عراق و هائيتي افزايش پيدا كرده است. پس از فرانسه آمريكا با تعداد 25 هزار و 400 متقاضي دومين محلي است كه پناهندگان مشتاق ورود به آن هستند. در ميان پناهجويان شهروندان صربستان و منونته نگرو بيشترين تعداد متقاضي بودند و پس از آن شهروندان چين، روسيه و منطقه چچن به ترتيب مقام هاي بعدي را داشتند
.



Monday, September 05, 2005


شرایط سخت 17 هزار مهاجر افغانی در پاکستان

نزدیک به 17 هزار مهاجر افغانی در منطقه "پاراچنار" در استان سرحد پاکستان در شرایط بسیار دشواری به سر می برند.
به گزارش بی بی سی"علی زی" و "هندودنده" با کمبود چادر، آب آشامیدنی، مواد غذایی، امکانات پزشکی و دارویی روبرو هستند.
به نقل از این گزارش، در 2 روز گذشته 4 زن باردار و 11 کودک به دلیل کمبود امکانات پزشکی و مواد غذایی در این اردوگاهها جان خود را از دست داده اند.
طبق آمارهای رسمی حدود 100 هزار مهاجر افغانی در اردوگاههای بخشهای "کرم و باجور" و 70 هزار نفر دیگر نیز در خارج از اردوگاه ها و بدونه داشتن هیچگونه امکاناتی در مناطق باز به سر میبرند.
لازم به ذکر است، حدود 1 میلیون و 300 هزار نفر از این مهاجران در 116 اردوگاه سازمان ملل هستند که بیشترین این اردوگاه ها در ایالتهای سرحد و بلوچستان قرار دارند.




طرح تازه پناهندگی در بلژیک


حزب هلندی زبانهای دموکرات مسيحی بلژيک (CD&V) طرح تازه ای را برای ساده کردن و سرعت بخشيدن به پروسه پناهندگی در اين کشور پيشنهاد داده است که به عقيده کارشناسان بزودی قانونی خواهد شد.
هم اکنون مراحل پذيرش پناهجويان و تصميم گيری درباره آنها به دو اداره گوناگون در اين کشور مربوط ميشود.
اين دو اداره يکی بخش مهاجرت وزارت امور خارجی ها ميباشد و ديگری کميساريای عالی پناهندگان و بی خانمانها است.
به عقيده ی کارشناسان حزب CD&V اين دوگانگی و داد و ستد پرونده ها بين دو اداره ی گوناگون باعث کندی کار و اشتباه های زيادی ميشود و آنها خواستار انجام تمامی پروسه ی پناهندگی از روز نخست تا پايان تصميم گيری در يک اداره (کميساريای عالی پناهندگان) شده اند.
ماهيت کلی در سيستم تازه چندان با مدلهای قديمی تفاوتی نميکند ولی پرونده ی پناهجويان از اين پس در يکجا متمرکز خواهد بود.
اين حزب تاکيد ميکند که هم اکنون سيستم پناهنده پذيری در بلژيک بسيار پيچيده، گيج کننده و طولانی است.
اين طرح پيش بينی کرده که پرونده پناهجويان معمولی حداکثر در ۳ ماه و پناهجويانی که پرونده آنها به موشکافی بيشتری نياز دارد يا اعتراضی به پرونده خود دارند تا يکسال بررسی قطعی شده و تکليف آنها روشن شود.



در اين وبلاگ
خانه
تماس با ایمیل @
منشور اتحادیه

NEE

Nichteintretens

entscheid

قطع کمکهای پایه

لوگو

پیوندها

لینکستان ایرانی
بحران
انتگراسیون ایرانیان ساکن آلمان
راديو پارس
پناهندگان ترکیه
Human Rights Activists in Iran
اداره مهاجرت سوئیسBFM
Informationsbund Asyl
Schweizerische Flüchtlingshilfe

آرشيو



 

2003I.U.R