اتحاديه پناهندگان ايرانی

(I.U.R) سوئيس

لینکستان
Tuesday, September 14, 2004


فراخوان به تظاهرات ایستاده


به یاد زندانیان سیاسی که به رژیم جهل و خرافه نه گفتند و مرگ را با آغوش باز پذیرفتند،

به یاد زندانیان سیاسی اعدام شده در تابستان خونین 1367


گرد هم می آئیم و فریاد اعتراضی خود را علیه رژیم جنایتکار ملا ها سر می دهیم


مکان : شهر شویتز (Schwyz) جلوی مرکز خرید

زمان : شنبه 18 سپتامبر 2004 از ساعت 11 تا 2 بعد از ظهر

تلفن تماس : 30 87 760 078

اتحادیه پناهندگان ایرانی
سوئیس




تشکیل نخستین جلسه موسس برای ایجاد اتحاد عمل فراگیر در سوئیس

جمعی از ایرانیان مستقل و یا وابسته به جریانات سیاسی مقیم سوئیس برای دستیابی به اتحاد عمل میان نیروها و افراد مختلف در سوئیس در جهت مبارزه برای افشا و سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی اولین جلسه خود را در زوریخ برگزار کردند.
در این جلسه حاضران ضمن انتقاد به مشکلاتی که در گذشته برای سازماندهی فعالیت های مشترک و نیز پیشبرد برنامه های فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی ایرانیان مقیم سوئیس وجود داشت بر ایجاد یک تشکل تازه و فراگیر در سوئیس تاکید کردند.
حاضران در جلسه هم چنین با برشمردن اهدافی چون مبارزه در جهت افشای جمهوری اسلامی ،گرایش ضد امپریالیستی و نیز دمکراسی خواهانه این تشکل با در نظر گرفتن نیازها و زمینه های فعالیت های فرهنگی و سیاسی جامعه ایرانیان مقیم سویس از یک سو و نیز ایجاد یک جبهه فرهنگی و سیاسی توانمند برای بازتاب صدای مبارزات جوانان ، دانشجویان ، کارگران ، روزنامه نگاران، روشنفکران و مردم ایران در سوئیس خواستار مشارکت کلیه نیروها ، افراد و جریانات مترقی حاضر در سوئیس در این مباحث به منظور پی ریزی یک جریان پویا و بالنده فرهنگی و سیاسی در برابر جمهوری اسلامی و پاسخگویی به نیازهای فرهنگی - سیاسی جامعه ایرانیان در این کشور شدند.
از این رو شرکت کنندگان در این جلسه از همه افراد و نیروهایی که به لزوم وجود یک تشکل فراگیر فرهنگی و سیاسی ایرانیان در سوئیس اعتقاد دارند دعوت می کند تا در جلسه آتی بحث برای ایجاد و سازماندهی این تشکل شرکت کنند.
زمان این جلسه شنبه چهارم مهر ماه، بیست و پنجم سپتامبر، ساعت 2 بعد از ظهر در کازاما رادیو لورا ( خیابان Militärstr, Kazama 87a ،اتوبوس خط سی و یک ایستگاه Kanonengasse از ایستگاه مرکزی قطار ) خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ای میل:
iranerschweiz@yahoo.com
یا تلفن: 0787117605 تماس حاصل نمائید.

شورای موقت موسس
بیست و دوم شهریور ماه 1383، دوازده سپتامبر 2004




Thursday, September 02, 2004


11شهريور:اعتصاب پناهجويان كرد در برابردفترسازمان ملل در توكيو از مرز 50 روز گذشت روشنگرى: به گزارش خبرگزارى آى. پى. اس اعتصاب گروهى از متقاضيان پناهندگى كرد در برابر دفتر كميسايارى عالى سازمان ملل در توكيو از مرز 50 روز گذشته است، اما پناهجويان همچنان به اعتصاب خود ادامه مى دهد. اين پناهجويان خواستار آن هستند كه دولت ژاپن يا آنها را به عنوان پناهنده بپذيرد يا اين امكان را تضمين كند كه كشور ثالثى اين موقعيت را براى آنها فراهم سازد. دولت ژاپن سياست پناهنده پذيرى بسيار سخن گيرانه و محدودى دارد.در فاصله سال هاى 1982 تا 2002 حدود 2800 خارجى تقاضاى پناهندگى در ژاپن كردند. از اين تعداد تنها 298 نفر به عنوان پناهنده پذيرش گرفتند. در سال گذشته از 336 درخواست پناهندگى تنها با 11 درخواست موافقت شد. اين آمار در مورد پناهجويانى كه از تركيه مى آيند به مراتب بدتر است. در پنج سال اخير از 330 درخواست پناهندگى از تركيه كه 90 درصد آن مربوط به كردها بود هيچ درخواستى مورد پذيرش قرار نگرفته است. گفتنى است كه پناهجويان اعتصابى در برابر دفتر كميسيارياى عالى پناهندگى در توكيو، كردهاى تركيه هستند



در اين وبلاگ
خانه
تماس با ایمیل @
منشور اتحادیه

NEE

Nichteintretens

entscheid

قطع کمکهای پایه

لوگو

پیوندها

لینکستان ایرانی
بحران
انتگراسیون ایرانیان ساکن آلمان
راديو پارس
پناهندگان ترکیه
Human Rights Activists in Iran
اداره مهاجرت سوئیسBFM
Informationsbund Asyl
Schweizerische Flüchtlingshilfe

آرشيو



 

2003I.U.R